Vrei rezultate mai bune la școală? Aceasta este METODA de învățare care îl va ajuta pe copil să dezvolte abilitățile de gândire
Data actualizării:
Data publicării:
Prin această abordare pe care o vom descrie mai jos, există implicare fizică în procesul de învățare. În articolul următor vă vom explica ce este învățarea prin descoperire, vă vom oferi exemple practice și vă vom oferi câteva idei despre cum să o aplicați.

Discovery Learning este o metodologie de predare care plasează elevul într-un rol activ în construirea cunoștințelor.

Spre deosebire de abordarea tradițională, în care persoana care predă transmite pasiv informații, învățarea prin descoperire încurajează explorarea, investigarea și experimentarea ca piloni cheie ai procesului.

Principiile învăţării prin descoperire

Discovery Learning se bazează pe câteva principii fundamentale, care ghidează implementarea și dezvoltarea eficientă a acesteia. Aceste principii stabilesc condițiile necesare pentru ca elevii să-și construiască cunoștințele într-un mod semnificativ și durabil și sunt:

Cunoașterea este construită în mod activ

Învățarea nu are loc pasiv prin primirea de informații, ci necesită participarea activă a persoanei care învață. Elevii trebuie să exploreze, să investigheze, să experimenteze, să simtă și să reflecte pentru a-și construi propriile cunoștințe.

Învățarea are sens

Cunoștințele dobândite prin descoperire sunt mai semnificative și de lungă durată decât cunoștințele învățate pasiv, deoarece elevii relaționează informațiile noi cu experiențele și cunoștințele lor anterioare, ceea ce le permite, la rândul său, să le înțeleagă mai bine și să le păstreze mai mult timp.

Învățarea este motivantă

Elevii care participă activ la învățarea lor sunt mai motivați și mai implicați în proces. Acest lucru se datorează faptului că ei simt un sentiment mai mare de autonomie și control asupra învățării lor. De asemenea, reduce șansele de distragere a atenției.

2. Fotografie... (pexels-polesietoys-27705040_49973100.jpg)

Fotografie de la Polesie Toys/ Pexels

Învățarea dezvoltă abilitățile

Învățarea prin descoperire încurajează dezvoltarea abilităților cognitive și metacognitive, cum ar fi gândirea critică, rezolvarea problemelor, creativitatea și comunicarea. Toate aceste abilități sunt necesare pentru a obține succesul în orice afacere pe care decideți să o urmați.

Învățarea este contextualizată

Învățarea are loc cel mai eficient atunci când se conectează la contextul elevului. Aceasta înseamnă că învățarea despre cele mai bune activități extracurriculare pentru copii ar trebui să fie relevantă pentru interesele și experiențele elevilor, ori de câte ori este posibil, desigur.

Învățarea este socială

Învățarea prin descoperire beneficiază de interacțiunea socială, astfel încât studenții pot învăța unii de la alții, împărtășind idei, colaborând la proiecte și discutând despre descoperirile lor.

Învățarea este continuă

Învățarea este un proces continuu, pe tot parcursul vieții. Învățarea prin descoperire îi pregătește pe elevi să devină cursanți auto-dirijați, care pot continua să învețe singuri de-a lungul vieții.

3. Fotografie... (pexels-polesietoys-27705033-1_24372700.jpg)

Fotografie de la Polesie Toys/ Pexels

Tipuri de învățare prin descoperire

Pentru a clasifica învățarea prin descoperire, ne vom baza pe activitatea sau natura acțiunii folosite pentru a preda, adică învățarea:

Bazat pe probleme

În această abordare, elevii se confruntă cu o problemă reală sau simulată pe care trebuie să o rezolve folosind cunoștințele și abilitățile lor. Profesorul acționează ca un facilitator, îndrumându-i în procesul de cercetare, analiză și luare a deciziilor pentru a găsi soluții.

Pentru proiecte

Aceste proiecte pot fi individuale sau de grup și trebuie să aibă un produs final tangibil, cum ar fi un raport, o prezentare, un model sau o operă de artă. În mod ideal, acestea sunt pe termen lung și le permit să investigheze, să experimenteze și să creeze.

Pe baza anchetei

Elevii pun întrebări, colectează date și analizează informații pentru a le răspunde. Ideea principală din spatele acestui tip de învățare este să vă dezvoltați abilitățile de cercetare și gândire critică.

Experimentare

Elevii învață prin experiență practică, participând la activități precum experimente, simulări, jocuri de rol și excursii pe teren, tipul de activități cel mai des desfășurate la disciplinele de știință. În esență, elevii învață interacționând cu lumea din jurul lor.

4. Fotografie... (pexels-yankrukov-8613089_65591000.jpg)

Fotografie de la Yan Krukau/Pexels

Colaborativ

Elevii lucrează împreună în grupuri pentru a finaliza sarcini, pentru a rezolva probleme și pentru a dezvolta cunoștințe. Acest tip de învățare încurajează comunicarea, colaborarea și munca în echipă.

Autonom

Elevii iau inițiativă în propria învățare, stabilindu-și propriile obiective, planificându-și propriile activități și evaluându-și propriul progres. În acest caz, profesorul sau cel care predă ar trebui să acționeze doar ca un mentor, oferind sprijin și îndrumare atunci când este necesar.

Cum se aplică copiilor învățarea prin descoperire?

Învățarea prin descoperire este deosebit de utilă în întârzierea maturizării timpurii, în educație, deoarece se adaptează perfect curiozității și interesului natural pentru explorare care îi caracterizează pe copiii mici. Vă spunem câteva modalități simple de a-l aplica la copii:

Mediu stimulant: sala de clasă ar trebui să fie un spațiu în care copiii să se simtă în siguranță, confortabil și motivați să exploreze și să învețe. Aceasta ar putea implica, de exemplu, materiale diferite sau încurajarea interacțiunii sociale.

Întrebări deschise: În loc să ofere răspunsuri directe, profesorii ar trebui să pună întrebări deschise care îi invită pe copii să gândească, să reflecteze și să-și formuleze propriile ipoteze.

Explorare și experimentare: Oferiți copiilor oportunități de a manipula obiecte, de a efectua experimente și de a se angaja în activități practice.

Joaca ca instrument de învățare: Joaca este o activitate cheie în copilărie și o resursă excelentă pentru învățarea prin descoperire.

Încurajează cercetarea: Ghidează copiii în procesul de cercetare, învățându-i să caute informații, să pună întrebări și să evalueze fiabilitatea surselor.

Utilizați tehnologiile informației și comunicațiilor (TIC): TIC oferă copiilor acces la informații, resurse educaționale și oportunități de a interacționa și de a colabora cu ceilalți.

Evaluarea continuă a învăţării: Evaluarea în învăţarea prin descoperire trebuie să fie formativă şi concentrată pe procesul de învăţare al fiecărui copil, folosind strategii diferite.

Avantajele învățării prin descoperire

Discovery Learning oferă o gamă largă de beneficii pentru studenții de toate vârstele, inclusiv:

Învățare semnificativă: elevii rețin mai bine informațiile pe care le descoperă singuri, deoarece le asociază cu propriile experiențe și cunoștințe anterioare.

Motivație mai mare: elevii se simt mai motivați să învețe atunci când au un rol activ în proces. Învățarea prin descoperire stârnește curiozitatea, interesul și entuziasmul pentru învățare.

Dezvoltarea abilităților de gândire critică: încurajează gândirea critică, rezolvarea problemelor, creativitatea și comunicarea.

Pregătire pentru învățare autodirijată: vă ajută să dezvoltați abilitățile de care aveți nevoie pentru a învăța independent de-a lungul vieții, cum ar fi cercetarea, analizarea informațiilor și luarea deciziilor.

Adaptabilitate la diferite stiluri de învățare: este adaptabil la o gamă largă de stiluri de învățare, oferind studenților diferite moduri de a învăța și de a procesa informații.

Promovează autonomia și responsabilitatea: elevii iau decizii cu privire la propria învățare, ceea ce le dezvoltă sentimentul de autonomie și responsabilitate.

Crește stima de sine și încrederea în sine: pe măsură ce elevii își ating obiectivele de învățare, stima de sine și încrederea în sine cresc.

Promovează colaborarea și munca în echipă: promovează colaborarea și munca în echipă, abilități esențiale pentru a prospera într-un mediu social.

Pregătiți elevii să facă față provocărilor viitorului: Ajutați copiii să dezvolte abilitățile și cunoștințele necesare pentru a se adapta la schimbare și a face față provocărilor viitorului.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Elena Didila
Categorie: Dezvoltare intelectuala

Articole similare

DC Media Group Audience

Cele mai noi articole

Top citite
Un cercetător de la Stanford spune care este soluția pentru dezvoltarea intelectuală a copiilor: „Devin mai motivați, mai rezilienți și mai capabili să aibă succes” / FOTO: freepik.com @ standret

Un cercetător de la Stanford spune care este soluția pentru dezvoltarea intelectuală a copiilor: „Devin mai motivați, mai rezilienți și mai capabili să aibă succes”

Cum putem ajuta copilul să-și facă singur temele? Câteva sfaturi de la un psiholog / FOTO: freepik.com @EmilyStock

Cum putem ajuta copilul să-și facă singur temele? Câteva sfaturi de la un psiholog

Parentingul „suficient de bun”. Avertismentul unui psiholog: „Cea mai mare povară pe care trebuie să o poarte un copil este viața netrăită a părinților săi” / FOTO: freepik.com @sherry

Parentingul „suficient de bun”. Avertismentul unui psiholog: „Cea mai mare povară pe care trebuie să o poarte un copil este viața netrăită a părinților săi”

Foto: Freepik @freepick

Acesta este intervalul orar în care un copil NU ar trebui să își facă temele: Cum să eviți suprasolicitarea și lipsa de concentrare

pixel