„Lecția nr. 1 pe care copiii noștri NU o primesc!” Avertismentul unui prof. universitar și fost bancher pe Wall Street: „Așteptările părinților și nevoia de control pun piedici mari!”
Data publicării:
J. Douglas Holladay, profesor la Georgetown University School of Business și fost bancher de pe Wall Street a lansat un avertisment pentru părinți.

„De mai bine de patru decenii, am lucrat îndeaproape cu antreprenori de succes, colegi din cadrul Casei Albe, Departamentului de Stat, Goldman Sachs și cu studenții străluciți ai programului MBA de la Georgetown University School of Business.

I-am observat cu atenție și le-am ascultat poveștile. Printre lecțiile valoroase pe care le-am învățat de la ei se numără importanța de a-i învăța pe copiii noștri să îmbrățișeze și să-și asume riscuri inteligente în viață.

Astăzi, din păcate, așteptările părinților și nevoia de control pot pune piedici acestui proces, își începe J. Douglas Holladay articolul din cnbc.com.

Citește și Părinții copiilor „excepțional de rezilienți și de succes” fac întotdeauna aceste lucruri. Cercetător și psiholog: „Da, unele sunt puțin intense”

Începeți prin a oferi copiilor sprijin emoțional

SURSA FOTO: freepik.com @prostooleh

Margot Bisnow, cercetătoare și autoare a cărții „Creșterea unui antreprenor”, s-a preocupat de multă vreme de noțiunea asumării riscurilor.

„Ea mi-a oferit o perspectivă unică asupra acestui subiect, intervievând un grup de tineri și antreprenori de succes despre felul în care au fost crescuți. Răspunsurile lor au fost surprinzător de constante: toți aveau un părinte sau un îngrijitor care credea în ei, punct”, mai spune profesorul universitar.

A fi antreprenor este dificil și plin de provocări, presărat cu îndoieli și temeri. Inevitabil, mintea este copleșită de voci, interne și externe, care te îndeamnă să renunți, să fii „realist” și să obții un loc de muncă „normal”. Tocmai atunci ai nevoie de o voce calmă, care să creadă în tine, mai ales când tu însuți nu vezi o cale înainte.

„O modalitate eficientă de a insufla această încredere în copiii noștri este oferindu-le un sprijin emoțional puternic. Studiile arată că atunci când copiii sunt sprijiniți emoțional (prin gesturi de grijă, acceptare și susținere), ei sunt mai predispuși să aibă încredere în abilitățile lor și să înfrunte provocările cu curaj”, susține J. Douglas Holladay.

Dar nu este vorba despre creșterea unui antreprenor. Un sprijin emoțional puternic poate crea fie un tânăr inovator care lansează o companie de tehnologie, fie un profesionist care își urmează cu respect cariera în avocatură, sau un învățător de clasa a cincea care adoră să modeleze minți tinere.

Drumul ales este, în fond, mai puțin relevant. Ceea ce contează cu adevărat este să fie capabili să-și înfrunte temerile și să acționeze, fie că se angajează în riscuri percepute ca fiind mari, fie că aleg o cale mai sigură.

Vezi și Cei mai puternici copii din punct de vedere mental fac întotdeauna aceste lucruri. Cum îi poți îndruma ca părinte, conform unui psihoterapeut

Crearea mediului potrivit

SURSA FOTO: freepik.com @freepic.diller

Un mediu care permite asumarea riscurilor adecvate nu este doar un loc; este o mentalitate. Copiii încurajați să se joace și să exploreze devin mai confortabili cu riscurile și înțeleg mai bine implicațiile acestora.

Totuși, dorința de control și ordine poate înăbuși creativitatea și spiritul de explorare al unui tânăr.

De multe ori, în aeroporturi, văd părinți „responsabili” copleșiți care își ceartă copiii mici și energici. „Johnny, nu mai alerga! Așează-te și comportă-te frumos”, le spun, deși copiii lor doar explorează plini de energie noul mediu, mai subliniază J. Douglas Holladay.

„Ca tată, înțeleg tendința părinților de a-și proiecta propriile temeri asupra copiilor. Dar iată problema: oamenii sunt făcuți să exploreze, iar pe măsură ce îmbătrânim, devin mai pronunțate anumite tendințe sociale”, susține expertul.

Alison Gopnik, psiholog în dezvoltarea copilului la Universitatea din California, Berkeley, spune: „Ne jucăm mai puțin pe măsură ce îmbătrânim și devenim mai puțin dispuși să explorăm alternative noi, fiind mai condiționați să ne atașăm de lucrurile familiare.”

Așadar, lăsați copiii să își depășească limitele, să greșească și să descopere căi noi cât sunt mici. Puteți încuraja acest lucru în moduri simple: lăsați-i să încerce o mâncare nouă, să inițieze o conversație cu un coleg de clasă cu care de obicei nu ar interacționa sau să citească o carte dintr-un alt gen decât cel obișnuit.

Poate că nu le va plăcea întotdeauna experiența, dar vor crește înțelegând că riscul – necunoscutul – este un prieten și un profesor.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Recomandari si sfaturi

Articole similare


Cele mai noi articole

Top citite
Foto: Freepik@freepik

„Dacă, Doamne ferește, s-ar da așa ceva la BAC, nu ar mai lua nimeni examenul”, spune Prof. Mariana Badea

Cum susțin părinții, fără să realizeze, analfabetismul funcțional al copiilor? Prof. Mariana Badea: „Nu mi-aș fi imaginat vreodată! Este peste puterile mele” / FOTO: freepik.com @wavebreakmedia_micro

Cum susțin părinții, fără să realizeze, analfabetismul funcțional al copiilor? Prof. Mariana Badea: „Nu mi-aș fi imaginat vreodată! Este peste puterile mele” / VIDEO

Semnele care arată că ai primit o educație bună de la părinții tăi! Abilitățile care te fac să fii pregătit pentru succesul pe termen lung / FOTO: freepik.com @EyeEm

Semnele care arată că ai primit o educație bună de la părinții tăi! Abilitățile care te fac să fii pregătit pentru succesul pe termen lung

Prof. Mariana Badea, despre schimbările din sistemul de învățământ „Nu se mai numesc opere literare, se numesc texte, ca la manele” / FOTO: freepik.com@ zinkevych

Prof. Mariana Badea, despre schimbările din sistemul de învățământ: „Nu se mai numesc opere literare, se numesc texte, ca la manele” / VIDEO

pixel