Sindromul Savant. Medic psihiatru: „Există trei teorii principale care încearcă să explice originile acestei afecțiuni”
Invitată în cadrul emisiunii DC Edu, profesoara Andreea Bodea, directorul Colegiului Național Ion Luca Caragiale din București, surprinde foarte bine dinamica subliniată mai sus, afirmând: „Există niște limite și părinții au niște limite pe care le încalcă ori de câte ori au ocazia. Și duce la o anarhie și la energie pierdută și timp pierdut... în 9 cazuri din 10, sigur că dreptatea este tot la catedră.”
Acest citat reflectă o realitate pe care o întâlnim frecvent: părinții își doresc pentru copiii lor o educație de calitate, dar uneori interferențele exagerate și atitudinea de neîncredere față de cadrele didactice pot destabiliza sistemul educațional.
Una dintre problemele centrale este lipsa de încredere a părinților în competențele și obiectivitatea profesorilor. Din dorința de a proteja și sprijini copilul, părinții ajung, uneori, să conteste deciziile profesorilor fără a analiza situația din toate perspectivele.
După cum subliniază prof. Andreea Bodea, există părinți care pleacă de la premisa că orice feedback negativ primit de copilul lor de la școală trebuie să fie automat o nedreptate:
”Eu, uneori, am senzația, am vorbit și cu colegii mei, că părinții au de la noi așteptarea să fim buni, să fim un fel de bone.
Noi nu avem dreptul să avem opinii, noi nu avem competența de a educa. Eu nu înțeleg de ce se pleacă a priorii de la ideea că niște oameni pe care nici nu-i cunoști sunt niște incapabili din punctul de vedere al zonei educaționale, al zonei de formare.
CITEȘTE ȘI: Prof. Andreia Bodea, despre „industria” meditațiilor: „Se petrec niște lucruri absolut COMICE!” / VIDEO
Dacă copilul vine acasă și povestește, părinții nu au nicio îndoială când un elev, un copil redă acasă, povestește un lucru, el este crezut imediat, ei nu vin măcar să ceară, să asculte un alt punct de vedere.
Ei știu că acest copil are dreptate, că lucrurile așa au fost și vin la școală, fie la director, fie la diriginte, să acuze, nici măcar nu-ntreabă. ”Copilul nu a meritat lucrarea cu tare 5. Doamnă, vă arăt lucrarea. Dar nici nu vreau să văd lucrarea. Eu știu că el știe mai mult de 5” , a spus profesoara Andreea Bodea, directorul Colegiului Național Ion Luca Caragiale din București.
CITEȘTE ȘI: Prof. Andreia Bodea explică ce înseamnă să fii un profesor bun în zilele noastre / VIDEO
Acest fenomen afectează serios relația dintre părinți și profesori, deoarece se construiește o barieră de neîncredere și de acuzații reciproce, care consumă timp și energie din ambele părți. Părinții, dornici să apere interesele copiilor, ajung uneori să intervină chiar și în evaluările academice, fără a lua în considerare standardele obiective și modul în care acestea se aplică.
Respectul reciproc între părinți și profesori, colaborarea și înțelegerea limitelor fiecăruia sunt elementele de bază ale unei educații de succes.
Așa cum subliniază prof. Andreea Bodea, „părinții au de la noi așteptarea să fim buni, să fim un fel de bone,” dar adevărata valoare a educației depășește mult aceste așteptări. Este un proces de învățare continuă, de formare a caracterului și a abilităților care va aduce rezultate pozitive doar atunci când părinții și profesorii își vor respecta și susține reciproc rolurile.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.
Pe măsură ce temperaturile...
Magia Crăciunului este deja...
Raluca-Emima Vasilciuc și...
Nu există nicio modalitate mai...
Este unul dintre momentele magice ale părinției pe care le-ai așteptat cu...
O țară a decis să suspende...